marketing

Jak skutecznie dotrzeć do klienta?

W obecnych czasach panuje przekonanie, że wszystko już widzieliśmy i nic nas nie może zaskoczyć.To z kolei sprawia, że dużo trudniej jest stworzyć reklamę, która skutecznie trafi do klienta i zostanie w jego pamięci na dłużej. Przedsiębiorcy muszą szukać nietypowych metod, aby przykuć zainteresowanie klientów.

Dla kreatywnego pracownika marketingu najważniejszym celem jest przykucie uwagi klienta. Istnieje wiele sposobów, aby ten cel zrealizować. Najczęściej wymieniane w literaturze formy marketingu to:

1. Marketing bezpośredni:
– sprzedaż bezpośrednia, czyli tzw. „twarzą w twarz” – sprzedawca i nabywca mają ze sobą bezpośredni kontakt,
– marketing z wykorzystaniem poczty – za pośrednictwem poczty wysyła się próbki, ogłoszenia i listy reklamowe,
– telemarketing – Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem telefonu.

2. Marketing niestandardowy:
– marketing szeptany – polega na dotarciu do klienta poprzez pozytywne opinie dotyczące danej usługi lub produktu w dyskusjach towarzyskich lub poprzez rozpuszczanie plotek,
– lokowanie produktu – umieszczanie produktu danej marki w serialach telewizyjnych, filmach, artykułach prasowych, teledyskach, czy w gazetach,
– marketing wirusowy – do jego realizacji wykorzystuje się pocztę e-mail, reklamę produktu lub usługi rozsyła się w formie humorystycznej, kontrowersyjnej, nawiązującej do polityki lub seksu. Są to formy, które przykuwają największą uwagę.

Skuteczna reklama musi „wpadać w ucho”, przykuwać uwagę klienta i mieć kreatywną formę. Obecnie w marketingu wykorzystuje się sieć Internet, czy mass media.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją reklamową Funktional

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *